Lektiehjælp og faglig fordybelse

I skoledagen er der afsat tid til lektiehjælp og faglig fordybelse og som udgangspunkt vil indskolingselever ikke have lektier for, udover deres læselektier.

Hvis der er behov for lektiehjælp i SFO- tid aftales det sammen med kontaktlærere, hjem og SFO.

Aftalen kan være for en kortere eller længere periode. Lektiehjælpen kan foregå sammen med andre SFO-børn, hvor de på aftalte tidspunkter får lavet lektier i fred og ro og med hjælp fra en voksen. Lektiehjælp er også en mulighed for at forberede sig på det næste, der skal arbejdes med i timerne.

I forbindelse med de almindelige aktiviteter i SFO lægges der vægt på at understøtte og udvise interesse for det, der bliver arbejdet med i klassen og derved bliver det til overført læring i nye sammenhænge.

Som forældre er I altid velkomne til at komme og få en snak om behov for lektiehjælp og i fællesskab finder vi frem til en løsning.