Krop, bevægelse og sundhed

SFO arbejder ligesom skolen med at inddrage bevægelse i dagligdagen. I morgen-SFO går alle børn og voksne i Valhal kl. 7.30 for at få leget og brugt kroppen forud for skoledagens begyndelse. Om eftermiddagen er der igen fri leg og planlagte aktiviteter i  Valhal.

I SFO er der mulighed for at boltre sig i pude og motorikrummet, hvor der er højt til loftet og en klatrevæg kan bestiges.

Legepladsen er indrettet med legeredskaber, der indbyder til idræt og bevægelse og er et udfordrende rum. Der er malede læringsfelter, som også giver mulighed for at kombinere leg og læring. Skuret er fyldt med forskellige køretøjer mooncars, løbehjul, løbecykler osv., hvor den asfalterede skolegård giver mange kilometer i pedalerne.

I nærmiljøet bruges skoleskoven, hvor der er rig mulighed for at bygge hule, følge årets gang og lade den frie leg være det bærende, så alle sanser bliver udfordret og stimuleret. Her kan det afprøves om styrken er til at kravle højere op i træet, for man skal også ned igen!

Er jeres barn med til sportsaktiviteter eller andre aktiviteter, der kræver at det skal sendes eller følges over vejen til Multicentret, er det en mulighed for det. Det kan enten kan være unge hjælpetræner der henter eller SFO følger over.

Fritteren har i vinterhalvåret mulighed for at bruge hallen, hvor der bliver spillet fodbold, badminton, leget jorden er giftig, svinget i tov osv.